12.05.2021

Tiedote: Opiskelijoiden vaalipaneeli järjestetään Kuopiossa 19.5. – opiskelijat ovat mukana vaikuttamassa myös kunnallispolitiikassa

Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta ISYY, Savonia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAVOTTA ja Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HUMAKO järjestävät yhteistyössä opiskelijoiden kuntavaalipaneelin Kuopiossa 19.5. Paneeli järjestetään etäyhteyden välityksellä osallistujien ja järjestäjien terveysturvallisuuden varmistamiseksi ja striimataan ISYYn Youtube-kanavalla.

Paneeliin on kutsuttu edustajia kaikista puoluerekisterin puolueista suurista pieniin. Paneelissa kysyttävät kysymykset on kerätty opiskelijakuntien jäseniltä kevään aikana.

Kuntavaalipaneeli tarjoaa opiskelijoille ja nuorille mahdollisuuden tutustua puolueisiin, niiden ehdokkaisiin sekä kuulla siitä, miten puolueet ja tulevat päättäjät huomioivat opiskelijat ja opiskelijoille tärkeät asiat kunnallisessa päätöksenteossa.

Enni Toiviainen, ISYYn hallituksen jäsen, enni.toiviainen@isyy.fi, puh. +358 44 576 8405