30.09.2022

Tiedote: ISYY esittää Pauliina Ryökästä Suomen ylioppilaskuntien liiton hallitukseen vuodelle 2023

Tiedote 30.9.2022

Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta (ISYY) esittää biolääketieteen maisteriopiskelija Pauliina Ryökästä Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) liittohallituksen jäseneksi vuodelle 2023. ISYYn edustajisto päätti asiasta kokouksessaan 29.9.2022.

Pauliina Ryökäs, 27, on toiminut ISYYn hallituksessa vuosina 2021–2022 sekä edustajistossa 2019–2020. ISYYn hallituksessa Ryökäs on toiminut sekä sosiaali- että koulutuspolitiikan parissa ja edistänyt ylioppilaskunnan työelämätoimintaa.

– Olen otettu edustajiston minulle osoittamasta luottamuksesta. Olen viime vuosina kerryttänyt entistä enemmän intohimoa ja osaamista, joita haluan hyödyntää taistelussa opiskelijoiden paremman huomisen puolesta, kertoo Ryökäs.

Pauliinalle tärkeitä teemoja ovat niin koulutuksen laatu ja saavutettavuus kuin opiskelijoiden hyvinvoinnin turvaaminen. Ryökäs toimii ISYYn lisäksi asukasedustajana Kuopion Opiskelija-asunnot Oy:n (Kuopas) hallituksessa sekä opiskelijaedustajana ja varapuheenjohtajana Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) itäisen alueen johtokunnassa.

– Opiskelijat ovat tällä hetkellä todella heikoilla. Opiskelijat ansaitsevat toimivan terveydenhuollon, mahdollisuuden monipuoliseen ruokailuun sekä ihmisarvoisen elämän takaavan toimeentulon. Ensi vuonna haluan, että teemme entistäkin jämäkämpää, suunnitelmallisempaa ja yhtenäisempää opiskelijoiden edunvalvontaa yhdessä SYL:n ja ylioppilaskuntien kanssa, Ryökäs linjaa.

Pauliina tunnetaan ISYYssä ja opiskelijajärjestöissä opiskelijoiden oikeuksien puolustajana, joka tuo epäkohdat rohkeasti esiin.

– Olemme Pauliinan kanssa toimineet ISYYn hallituksessa vuoden 2021 alusta lähtien. Pauliina on intohimoinen, ratkaisukeskeinen ja toimeen tarttuva persoona, jolla on paljon näkemyksiä ja osaamista. Uskon, että Pauliinalla on erityisen paljon annettavaa koko ylioppilaskuntaliikkeelle, sanoo ISYYn hallituksen puheenjohtaja Sami Tanskanen.

SYL edustaa valtakunnallisella tasolla Suomen yliopisto-opiskelijoita ja ajaa heidän etujaan. SYL:n hallitus vuodelle 2023 valitaan liittokokouksessa 18.–19.11.2022 Espoossa. ISYYtä edustaa liittokokouksessa oma delegaatio.

Pauliina Ryökäs, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta, hallituksen jäsen, p. 044 576 8409, pauliina.ryokas(at)isyy.fi

Yhteyshenkilöt:

Antti Natunen, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta, pääsihteeri, p. 044 576 8417, paasihteeri(at)isyy.fi

Sami Tanskanen, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta, hallituksen puheenjohtaja, p. 044 576 8400, puheenjohtaja(at)isyy.fi