23.02.2023

Tiedote: ISYY ja SAVOTTA järjestävät eduskuntavaaliehdokkaille vaalipaneelin 27.2. Kuopiossa

Savonia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta (SAVOTTA)

Tiedote 23.2.2023

Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta (ISYY) ja Savonia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta (SAVOTTA) järjestävät eduskuntavaaliehdokkaille vaalipaneelin Kuopiossa maanantaina 27.2.2023. Paneeli pidetään kello 12–13 Savonia-ammattikorkeakoulun Microkadun kampuksella kampussydämessä. Paneelia voivat tulla seuraamaan kaikki aiheesta kiinnostuneet ja sitä voi seurata myös streamin välityksellä.

Paneeliin on ilmoittautunut kahdeksan ehdokasta Savo-Karjalan vaalipiiristä:

• Adam Al-Sawad, Vasemmistoliitto
  • Auli Piiparinen, Suomen Keskusta
  • Eero Klaavo, Suomen Kristillisdemokraatit (KD)
  • Ella Partanen, Vihreä liitto
  • Mikko Hiltunen, Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
  • Risto Pirinen, Perussuomalaiset
  • Sakari Pääkkö, Kansallinen Kokoomus
  • Suraindran Kamalakanan, Suomen ruotsalainen kansanpuolue

Vaalipaneelissa ehdokkaat pääsevät esittäytymään, vastaamaan kysymyksiin sekä keskustelemaan eduskuntavaalien alla pinnalla olevista opiskelijoille tärkeistä aiheista. Paneelin puheenjohtajina toimivat Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan (ISYY) hallituksen puheenjohtaja Eetu Hyvönen sekä Savonia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan (SAVOTTA) hallituksen jäsen Sonja Komonen.

Vaalipaneelin lisäksi ISYY ja SAVOTTA järjestävät Kuopiossa eduskuntavaalitorin torstaina 16.3.2023. Vastaavat tapahtumat järjestetään myös Joensuun kampuksella, eduskuntavaalipaneeli yhteistyössä Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan (POKA) kanssa.

Korkeakouluopiskelijoiden vaalitapahtumat Itä-Suomessa:

• ISYYn ja SAVOTTAn vaalipaneeli 27.2.2023 kello 12–13, Savonia-ammattikorkeakoulu, Microkatu 1d, 70210 Kuopio. Live-stream: ISYYn ja SAVOTTAn eduskuntavaalipaneeli 27.2.2023
  • ISYYn ja POKAn vaalipaneeli 2.3.2023 kello 12–13, Itä-Suomen yliopisto, Futura F100, Yliopistokatu 7, 80100 Joensuu. Live-stream: ISYYn ja POKAN eduskuntavaalipaneeli 2.3.2023
  • ISYYn eduskuntavaalitori 13.3.2023 kello 10–14, Itä-Suomen yliopisto, Carelia, Yliopistokatu 4, 80100 Joensuu
  • ISYYn ja SAVOTTAn eduskuntavaalitori 16.3.2023 kello 10–14, Itä-Suomen yliopisto, Snellmania, Yliopistonranta 1, 70600 Kuopio

ISYY.fi, avautuu uuteen välilehteen: Eduskuntavaalitapahtumia Itä-Suomen korkeakouluopiskelijoille

Eetu Hyvönen, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta, hallituksen puheenjohtaja, 044 576 8400, puheenjohtaja@isyy.fi

Anna Soukkamäki, Savonia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta, hallituksen puheenjohtaja, 044 785 5059, puheenjohtaja@opiskelijakuntasavotta.fi

Paneelin puheenjohtajat:

Sonja Komonen, Savonia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta, hallituksen jäsen, koulutuspolitiikka@opiskelijakuntasavotta.fi