19.09.2023

Tiedote: ISYYn loppuunmyyty Sober Disco tanssittaa opiskelijoita 26.9.

Tiedote 19.9.2023
Vapaa julkaistavaksi: heti

Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan (ISYY) alkoholiton Sober Disco järjestetään Kerubin kellarissa tiistaina 26.9.2023 kello 19.00-00.00. Sober Disco sai suursuosion jo keväällä, kun ISYY järjesti tapahtuman Kuopiossa.

Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta (ISYY) järjestää alkoholittoman Sober Discon Kerubin kellarissa tiistaina 26.9.2023 kello 19.00-00.00. Sober Discoa ennen ISYY järjestää yhdessä teologian opiskelijoiden ainejärjestön Fides Ostiensis ry:n kanssa alkoholittomat Sober sitsit. Sekä Sober Disco että Sober sitsit myytiin loppuun heti ensimmäisellä lipunmyyntiviikolla.

– Ihanaa, että tapahtuma myytiin nopeasti loppuun. Vaikka monesti sanotaan, että alkoholittomia pirskeitä ei ole opiskelijapiireissä kannattavaa järjestää, löytyy meidän kampuksilta selkeästi kohderyhmää tämän tyyppisiin tapahtumiin. Haluamme korostaa, että Sober Disco on tapahtuma ihan jokaiselle – joit sitten alkoholia muulla ajalla tai et, kommentoi hankekoordinaattori Riina Pääkkönen.

Perinteiseen sitsikulttuuriin on kuulunut vahvasti alkoholi, mutta viimein alkoholittomat sitsit ovat saaneet osakseen kysyntää. Itä-Suomen yliopiston (UEF) alla toimivista ainejärjestöistä esimerkiksi Fides Ostiensis ry (Joensuussa) ja Kulti ry (Kuopiossa) ovat järjestäneet aiemminkin alkoholittomia sitsejä.

– Idea alkoholittomista sitseistä tuli viime keväänä toiselta hallituksemme jäseneltä ja päädyimme järjestämään sitsit vappuviikolla. Tapahtuma veti hyvin porukkaa alkoholittomuudesta huolimatta. Sitsien ja ylipäätään muidenkin perinteisten opiskelijatapahtumien järjestäminen alkoholittomina on tärkeää, sillä kaikki eivät tykkää ryyppäysmeiningistä, ja saattavat jättää sen vuoksi osallistumatta. Odotamme innolla tulevia sitsejä, ja niiden järjestämistä, kommentoi Fideksen tapahtumavastaava Viivi Koskinen.

ISYYn Sober Discossa opiskelijat pääsevät nauttimaan live-musiikista, tanssimisesta sekä pitämään hauskaa ilman alkoholia. Illan aikana suita kostuttavat herkulliset, holittomat mocktailit. Näistä bileistä ei tule krapulaa tai morkkista, eikä tarvitse katsoa muiden alkoholin käyttöä.

Isyy.fi, avautuu uuteen välilehteen: Sober Disco
Isyy.fi, avautuu uuteen välilehteen: Sober sitsit

Riina Pääkkönen, Hankekoordinaattori, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta (ISYY), riina.paakkonen(at)isyy.fi, p. 044 491 6529