11.10.2023

Tiedote: ISYYn edustajistovaaleihin 113 ehdokasta

Tiedote 11.10.2023

ISYYn kahdeksansissa edustajistovaaleissa on ehdolla 113 ehdokasta 9 eri vaalilistalta.

Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan (ISYY) edustajistovaaleissa on tänä vuonna ehdolla yhteensä 113 ehdokasta 9 eri ehdokaslistalta. Edellisiin, vuonna 2021 järjestettyihin vaaleihin verrattuna ehdokkaiden määrä laski 15 ehdokkaalla. Tällöin ehdokkaita oli 128 ja vaalilistoja 10.

Edustajistovaalien ehdokkaat löytyvät ISYYn vaalisivustolta.

ISYYn edustajistovaalit järjestetään tänä syksynä molemmilla kampuksilla Joensuussa ja Kuopiossa. Edustajistovaalien ennakkoäänestys on 31.10.-7.11.2023 ja varsinainen äänestyspäivä on 8.11.2023.

Edustajistovaaleilla valitaan kaksivuotiskaudeksi 39-jäseninen ylioppilaskunnan edustajisto, ylioppilaskunnan ylin päättävä elin. Edustajisto päättää muun muassa ylioppilaskunnan talousarviosta, jäsenmaksusta, toimintasuunnitelmasta ja säännöistä.

Ehdokasmäärät vaalilistoittain:

• DeeKu: 9
  • FaBio: 8
  • ISYY:n Demariopiskelijat: 6
  • Itä-Suomen Vihreä Vasemmisto: 14
  • Savilahden Sivistyneet: 13
  • Kylterit: 15
  • Keskeiset: 19
  • Opiskelevat kokoomuslaiset: 11
  • Vihreä lista: 18

Äänioikeutettuja edustajistovaaleissa ovat kaikki Itä-Suomen yliopistoon 24.10.2023 mennessä läsnäolevaksi ilmoittautuneet opiskelijat, jotka ovat ylioppilaskunnan jäseniä. Äänestäminen tapahtuu kokonaan sähköisesti Tuudossa. Jokainen äänioikeutettu voi äänestää edustajistovaaleissa vain kerran, eikä vaaleissa voi äänestää valtakirjalla.

Isyy.fi, avautuu uuteen välilehteen: Edustajistovaalien vaalisivusto

Isyy.fi, avautuu uuteen välilehteen: Edustajistovaalien vaalilistat ja ehdokkaat

Wilma Poutanen, Keskusvaalilautakunnan puheenjohtaja, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta, kvl.pj(at)isyy.fi

Kia Duché, Vaalikoordinaattori, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta (ISYY), vaalikoordinaattori(at)isyy.fi, p. 044 576 8450