Tietosuoja

Hallinto ja päätöksenteko

Mitä henkilötietoja käsittelemme?

Hallintoasioissa tallennetaan seuraavat luottamushenkilöiden henkilötiedot:

  • Nimi 
  • Osoite
  • Puhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Edustajistoryhmä
  • Pankkiyhteystiedot korvausten maksamista varten

Hallintoasian vireillepano, käsittely, ratkaisu, päätöksenteko ja tiedoksianto:

  • Nimi
  • Puhelinnumero
  • Sähköposti
  • Tarvittaessa pankkiyhteystiedot

Hallinnon opiskelijaedustajaksi hakeneista tallennetaan seuraavat henkilötiedot:

  • Nimi
  • Opiskelijanumero
  • Tiedekunta, johon hakijalla on ensisijainen opinto-oikeus
  • Sähköpostiosoite
  • Sukupuoli

Kuinka pitkään säilytämme henkilötietojasi?

  • Toimielimien pöytäkirjat säilytetään pysyvästi
  • Pääsihteerin päätökset säilytetään 10 vuotta
  • Asioiden ja asiakirjojen rekisteröintitiedot (ns. diaari) säilytetään pysyvästi
  • Kirjeenvaihtoasiakirjat säilytetään pääsääntöisesti 10 vuotta, ellei pidemmästä säilytysajasta ole säädetty lailla tai määrätty viranomaisen ohjeella
  • Muita hallinnollisiin asioihin liittyviä henkilötietoja säilytetään vähintään 10 vuotta ja enintään pysyvästi riippuen siitä mitä tietoaineistojen säilyttämisestä on erikseen säädetty.
  • Valittujen hallinnon opiskelijaedustajien (varsinaiset ja varaedustajat) henkilötietoja säilytetään kaksi vuotta (toimikausi).
  • Ei-valittujen henkilötiedot hävitetään hakuprosessin päättymisen jälkeen.

Mistä käsiteltävät henkilötiedot saadaan?

Henkilötiedot saadaan rekisteröidyltä itseltään. Mikäli rekisteröidy ei toimita tarvittavia henkilötietoja, prosessit eivät etene.

Haluaisimme tilastoida kävijätietoja Plausible palvelua ja sen seurantaevästeitä hyödyntäen.